Els serveis que es poden prestar des de lOLH es caracteritzen per ser serveis públics, amb una estreta interrelació entre ells i que es retroalimenten mútuament.
Tot i que resulta complicat elaborar una llista tancada dels potencials serveis, si és cert que es pot establir un catàleg mínim, diferenciant entre el servei transversal (informació i assessorament) i serveis sectorials (la resta) i, dins daquests segons, diferenciant tres grans blocs:
-
Gestió d'habitatges del parc públic
- Gestió del Registre de Sol·licitants dhabitatge, tant de compra com de lloguer.
- Informació sobre les promocions dhabitatge dobra nova sotmesos a algun tipus de protecció pública, tant de compra com de lloguer que promoguin les administracions públiques (promoció pública), o entitats privades (promoció privada).
- Informació sobre el procés a través del qual es pot accedir a un daquests habitatges, condicions a complir per ser adjudicatari i també sobre les característiques de les promocions, terminis previstos, preus, ...
-
Rehabilitació del parc construït
- Informació sobre els ajuts vigents per rehabilitar habitatges i edificis. Oficina col·laboradora en conveni amb el Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat amb funcions dinformació i tramitació de sol·licituds.
-
Borsa Habitatge - Xarxa de mediació per al lloguer social
- Informació i gestió de la Borsa d'Habitatge Local (General i Jove). Informació dels objectius i avantatges a propietaris i sol·licitants.
- Cercar habitatges i comprovar la situació dels sol·licitants.
- Efectuar la mediació entre propietaris i llogaters.
- Tramitació de contractes i seguiment de la bona utilització de l'habitatge i del control del pagament del lloguer.
- Tramitació d?ajuts al lloguer per a persones amb dificultats, incorporats en el Decret de la XMLLS.
-
Altres Serveis
- Informació i assessorament en temes d'habitatge i derivació per assessorament més específic.
|